Red Lollipop

Friday, June 22, 2012

GURAUAN MEMBUNUH

assalamualaikum :)

ehem. syoknya duk umah. Tak pyh penatkan diri kejar bas gi kelas. Tak payah celik mata  besar2 belek buku sebab nak exam. Tak pyh kejar mase tido lewat sebab nak siapkan assgment. Tak payah ngadap lauk sama kat kafe. hahahaha (gelak jahat).


Smpai je umah pagi Khamis, terus cari  katil. Nk topup tido yg trgndala dalam bas. haha. Tapi sebelum tu, nak ucap terima kasih blink-blik kepada Encik Qawi da Encik Apis sebb antar aku stesen bas. kiki
Perjalanan agak complicated kali ni. Sbb bas delay satu jam. Rosak katenye. haihh.
So, untuk menuNggu, lyn lagu disamping utntuk menutup telinga dek kerana terdenagar irama manusia berdengkur depan aku. haisshh. Sabo jela =..=

Entry kali ni bukan nak bercerita pasal kerosakan yang dialami oleh bas. Tapi nk kongsi pengalamn sentap. Hari pertama duk rumah dah dapat berita mendukacitakan. =(
Tgah gigih on9, tibe2 dikejutkan dengan satu wall post.









































Ohh,, fine . Dengan penuh pasrah aku terima bnda tu. Mungkin tkade rezeki takleh stay kolej lagi sem depan. Tapi seriusly, agak kecewa. T.T
Otak aku dah mula loading...

''nnti nk duduk dgn sape? nk cari rumah kat mane time gawat gni? Stay luar bahaya, mmpu ke aku? Mrkah merit aku takkan truk sangt smpai dye org tak bagi aku stay kolej.''  sob2 =(
Takpelah nia, tabahkan hati. Cacing dalam batu pob boleh idup, manusia lagi lah kan. (ayat pujuk diri).

Mase tu mula lah meraba cari fon. Nk luah nasib. Nk luah tacing didada. Semua insan aku text. Kat najwa, Lin, Mr.q, dan cik Nabila yg berbunyi :
 
                                          ''nama budak stay kolej dah kelua. aku tak dapat.
                                                          Aku nk duduk ngn sape nnti =( ''

Maka berpusu-pusu mereka memberi kata-kata smangt. Reaksi tak percaya pun ade. Suruh buat rayuan, buat double check, cri rumah sewa kt lua sekrang dan bla. bla. bla. Tgh sadis lyn perasaan. tibe2 cik Nabila kol. *(perbualn ini secara loudspekar)


Bell : Nia, kau nangis kee. Sabar la. urmm,, mcmane nk tolong ni eh.
Aku: aku nk duduk mane nnti nabila. aku nak duk ngn sape Y.Y
Ira : Dah suruuh ##### carikan rumah ke? suruh dye tlong cari sekarng la. Bru tak susah nnti
Aku : Eemm. ida cri rumah kat mane? 
Bell : aa aa aaa kt tepi Stesen U klu tak silap aku
Ida: @!%%%#@!)    ( ida cakap ape , aku tak dengar dgn jelas) * sbb sedih kannn*


Tapi tiba-tiba aku dengar mereka gelak kuat beramai-ramai. Okey fine. rupenya aku TERKENA!!

Bell;  hahahahahahahaha. kesian pulak aku dengar suare kau weh !
        Kau dapat kolej la. Kite sume dapt. Penat aku tahan gelak. Dah2. jagan nangis.
        hahahahahahahahahaahahaha


OHH. sentap kejap. O.O. Penat aku berduka, dyeorng boleh buat maen2. Berani mereka berkomplot beramai eh. fine. fine.
 tp jantung yg rase nk gugur rase naek balik. haha.
Alhamdulillah =D. Ada lagi rezeki aku. Agak cuak actually sbb persaingan terlampau ramai. Ramai kene tendang sebab nk bagi tmpt untuk student baru nnti.
Tp papepon. Alhamdulillah. Alhamdulillah =)





No comments:

Post a Comment

dijampi Niea :)